LIFESTYLE
Napisao senada    Ponedjeljak, 18 Mart 2013 14:33    PDF Ispis El. pošta
Stres slabi imuni sistem i čini vas bolesnim

Ukoliko brinete previše o stresnim događajima to može biti okidač za upale, tvrdi se u novoj studiji.I straživači su otkrili da razmišljanje o negativnim događajima može povećati nivo upala u organizmu. Kada su učesnike eksperimenta pitali da razmišljaju o stresnom incidentu otkrili su da je nivo C-reaktivnog proteina, ključnog za upale tkiva, porastao.



Studija je prvi put izmjerila direktni utjecaj stresa na tijelo.

Od svake žene, učesnice eksperimenta, zatraženo je da govori o svom kandidovanju za posao dvojici anketara koji su bili u bijelim mantilima a koji su je slušali sa bezizražanim facijalnim ekspersijama.

Polovina grupe je trebala da održi javni govor dok je druga polovina razmišljala o neutralnim slikama i aktivnostima poput brodova koji plove.

Istraživači su uzeli uzorke krvi koji su pokazali da je nivo C-reaktivnog proteina značajno povišen kod ispitanika koji su održali o javnog govoru. Nivo upalnih markera je nastavio rasti i sat vremena nakon govora. Nivo ovog proteina bio je normalan kod druge grupe.

C-reaktivini protein proizvodi jetra kao dio imunog sistema koji je incijalni odgovor na upale. Povećava se kao odgovor na traume, povrede i infekcije u tijelu.

Studiju su uradili naučnici sa Ohio univerziteta u SAD-u.

 
Napisao senada    Utorak, 05 Mart 2013 10:51    PDF Ispis El. pošta
Kofein je toliko opasan da ga treba tretirati kao alkohol i cigarete

Kofein se sve češće dodaje energetskim pićima, alkoholnim pićima i lijekovima, upozorio je šef odjela psihologije sa Univerziteta u Reykjaviku, Jack James, te izrazio je zabrinutost jer je opasnost od kofeina zanemarena, uprkos smrtnim slučajevima koji se dovode u vezu sa njim, piše Daily Mail.

James je uvjeren da kofein predstavlja toliki rizik za zdravlje da bi se proizvodi koji ga sadrže trebali tretirati kao alkohol i cigarete, odnosno biti zabranjeni djeci. Problem je ipak mnogo dublji, jer je sve veći broj proizvoda koji u sebi sadrže kofein, objasnio je James.

Osim u kafi i čaju, kofein se nalazi i u gaziranim pićima, energetskim pićima, flaširanoj vodi, alkoholnim pićima, keksu, žvakaćim gumama, jogurtu i mlijeku sa okusom. Može se naći i u tabletama za mršavljenje, lijekovima protiv prehlade i gripe, kozmetici i sapunima, upozorio je James.

To je ujedno i najveći razlog zbog kojeg mnogi unose mnogo više kofeina u organizam nego što su svjesni. Situacija uopće nije zanemarljiva, jer je kofein toliko opasan i konzumira se u toliko velikim količinama da se njegova prodaja treba hitno regulisati, smatra ovaj profesor sa Islanda.

 
Napisao senada    Utorak, 12 Februar 2013 11:45    PDF Ispis El. pošta
Topla pileća supa donosi pravo olakšanje u borbi protiv gripe

Svaka kultura ima sopstvene ljekovite sastojke. Neki od njih su ljuti, jaki sosovi, bijeli luk ili čaj od đumbira. Međutim, ništa ne pruža olakšanje kao topla supa.

Supa od ječma ili supa sa rezancima samo su dvije od devet vrsta supa na jelovniku "Alborza", restorana sa iranskom hranom u predgrađu Washingtona, u Virginiji.

"Supa sa tjesteninom je tradicionalno iransko jelo. Ona se, u stvari, jede tokom cijele godine, ali zimi nešto češće”, kaže glavna kuharica, koja priprema sopstvenu verziju tradicionalnog porodičnog recepta.

Glavni sastojci su luk, mrkva, peršun, pileća supa i sok od limuna.

Ta supa ima mnogo hranljivih sastojaka. Veoma dobro je da se jede tokom zime, jer se ljudi često prehlade.

U restoranu DGS Delicatessen u Washingtonu glavni kuhar se koristi istočnoevropskim receptom svoje bake za pileću supu sa knedlama.

"Supa sa knedlama je tradicionalno jevrejsko jelo ipostoje brojne verzije te supe. Počnemo sa pilećom supom i u nju stavimo luk, celer, mrkvu i bijeli luk. Zatim, za bolji ukus, dodamo malo sirćeta radi balansa u supi i na kraju so i biber”, kaže on.

"Centralni dio" magične supe su knedle. Supa sa knedlama jedno od najpopularnijih jela u tom veoma posjećenom restoranu.

Neki ljudi misle da ova supa ima ljekovito dejstvo, ali kao i svako drugo ukusno jelo, osjećate se dobro kada ga jedete, bolje vam je, posebno u ovo doba godine, kada je napolju hladno.

Ipak, može li supa zaista da spriječi gripu? Doktorica Gloria Addo-Ayensu, direktorica sekretarijata za zdravstvo u okrugu Fairfaxu, sumnja u to.

Vakcinacija protiv gripe je jednostavan i najbolji način za sprečavanje gripe, prenosi ona stav ljekara.

Ali, većini ljudi nije bitno da li tradicionalna "hrana koja liječi", zaista liječi ili samo olakšava oporavak.

Kombinacija uspomena iz djetinjstva i jela koja su spravljale bake i koje vam griju srce i miris pare koja vam "otpušava" nos, mogla bi da bude tajna ljekovite moći koju ima porcija vruće supe, navodi "Glas Amerike".

 
Napisao senada    četvrtak, 10 Januar 2013 13:43    PDF Ispis El. pošta
Redovno pijenje kafe smanjuje rizik od depresije!

U istraživanju provedenom na čak 250 hiljada ljudi, stručnjaci su primijetili da je depresija učestalija među stalnim konzumentima pića s vještačkim zaslađivačima.

Američki naučnici pronašli su vezu između redovne konzumacije dijetalnih pića i pojave depresije. 

U istraživanju provedenom na čak 250 hiljada ljudi, stručnjaci su primijetili da je depresija učestalija među stalnim konzumentima pića s vještačkim zaslađivačima. 

S druge strane, redovno pijenje kafe smanjuje rizik od depresije. Ljudi koji piju četiri šoljice dnevno imali su 10 posto manje šanse za pojavu depresije tokom 10 godina, koliko je trajalo istraživanje, od onih koji nisu pili kafu. 

Oni koji su pili četiri čaše dijetalnih pića ili onih u kojima ima vještačkih zaslađivača, povećali su rizik od depresije za oko trećinu. 

"Naši naučnici preporučuju smanjenje konzumacije takvih pića da biste prirodno smanjili rizik od depresije", rekao je voditelj istraživanja dr. Honglei Chen, ali je i dodao da su potrebne dalje studije da bi se detaljnije istražila ta tema.

 
Napisao Almira    Ponedjeljak, 19 Novembar 2012 09:55    PDF Ispis El. pošta
Osam opasnih sastojaka: Šta Coca-Cola radi ljudskom organizmu

Proizvođači se već odavno ne trude da sakriju svoje nečasne namjere, štiti ih jedino to što njihovi kupci ipak ne znaju odgonetnuti u kojoj mjeri su opasni sastojci koje konzumiraju.

U svakom slučaju, bacite pogled na etiketu ovog magičnog napitka:
Uzet ćemo za primjer samo Coca-Colu, planetarno popularan napitak za koji se tvrdi da čak devedeset posto godišnje zarade ulaže u reklamu, iako im reklama odavno ne treba. No, mnogi tvrde, ovaj hazardski čarobni napitak – ubija diskretno!

1. FENILALANIN (Phenylalanine) – Utiče na lučenje serotonina (hormon zadovoljstva) koji izaziva zavisnost.

2. FOSFORNA KISELINA (Phosphoric acid) – E338 – Smanjuje gustinu kostiju, jer vezuje kalcijum i magnezijum i stvara soli koje se ne apsobuju. Također, izaziva bolesti bubrega, kao i stvaranje kamena.

3. NATRIJUM CIKLAMAT (Sodium cyclamate) – E952 – Vještački zaslađivač koji je 1969. zabranjen, jer je otkriveno da formira kancerogenu materiju u organizmu.


4. ACESULFAM K (Acesulfame potassium) – E950 – Vještački zaslađivač za koji se tvrdi da nije dovoljno testiran prije puštanja u upotrebu i za koji se sumnja da je kancerogen.

5. ASPARTAM (Aspartame) – E951 – Sumnja se da je štetan za mozak i da izaziva tumor. Na stranama wikipedije mozete pročitati o ostalim neželjenim posljedicama kao i o sumnjivim okolnostima pod kojim je ovaj zaslađivač prihvaćen kao “bezbjedan”.

6. KOFEIN (Caffeine) – Ok, ovo svi manje-više znaju, izaziva zavisnost…

7. NATRIJUM CITRAT (Sodium citrate/Trisodium citrate) – Ovaj “regulator” ukusa je ustvari anestetik (za jezik) i antikoagulant.

8. NATRIJUM BENZOAT (Sodium benzoate) – E211 – Konzervans, koji može da reaguje sa Vitaminom C i formira Benzen, čija su kancerogena svojstva poznata. Također utvrđeno je da ova hemikalija izaziva celijsko oštećenje, jer utiče na DNK mitohondrija. 2007. je otkriveno da natrijum benzoat (E211) izaziva hiperaktivnost i smanjenje inteligencije kod dece. Prema ovim istrazivanjima IQ opada i do 5.5 poena. U Coca-Coli su izjavili da će obustaviti upotrebu E211 “čim se pronađe adekvatna zamjena”. Naravno, nije Coca-Cola jedinakoja ima ove sastojke u sebi, ali “Zero Cola” u sebi nema ništa drugo!

(A.H./Bportalba)

 


Stranica 2 od 78

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.

Bookmark and Share