Evo šta će biti ponuđeno turistima umjesto novca za otkazane aranžmane

U Službenom listu Evropske unije objavljena je Preporuka Evropske komisije 2020/648 od 13.maja 2020.godine, o vaučerima koji se nude turistima i putnicima kao alternativa povratu novca za otkazane paket aranžmane i usluge prijevoza u kontekstu pandemije bolesti COVID-19.

Kako je obrazloženo, preporuka je donesena uzimajući u obzir Ugovor o funkcioniranju Evropske unije, posebno njegov članak 292., da je Svjetska zdravstvena organizacija proglasila 30. januara 2020. vanredno stanje javnog zdravlja od međunarodnog značaja zbog bolesti COVID-19, a 11. marta pandemiju te bolesti i da ta situacija od 1. marta negativno utječe na međunarodna i domaća poslovna i turistička putovanja u Evropi i ostatku svijeta.

Zbog pandemije bolesti COVID-19 uvedene su nacionalne zabrane putovanja i upozorenja ili ograničenja na granicama. To je dovelo do velikog broja otkazivanja i nemogućnosti putovanja za brojne građane. Putovanja u Evropi i mnogim drugim dijelovima svijeta gotovo su posve obustavljena kao posljedica trenutačnih dosad nezabilježenih globalnih ograničenja putovanja ).

Također naglašeno je kako to ima ozbiljne posljedice za prijevoznike, organizatore paket aranžmana („organizatori”) i pružatelje ostalih turističkih usluga u sklopu paket aranžmana. Istovremeno su brojni turisti i putnici pogođeni gospodarskim posljedicama krize, a zbog ograničavanja gospodarskih aktivnosti smanjen im je prihod, što utječe na izglede za budućnost poslodavaca i zaposlenika

U sektorima turizma i putovanja u Uniji zabilježeno je smanjenje rezervacija od 60 do 90 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok zahtjevi putnika za povrat novca zbog otkazivanja uvelike premašuju nove rezervacije.

Prema preliminarnim procjenama Evropskog udruženja putničkih agencija i organizatora putovanja (ECTAA), pandemija bolesti COVID-19 mogla bi uzrokovati gubitak od 30 milijardi eura (smanjenje od 60 posto) u prvom tromjesečju 2020. te 46 milijardi eura (smanjenje od 90 posto) u drugom tromjesečju u usporedbi s očekivanim prometom na temelju podataka iz prethodnih godina.

Uredbama Evropskog parlamenta i Vijeća uređuju se prava putnika u slučaju otkazivanja. Ako prijevoznik otkaže putovanje, putnici mogu birati između dvije mogućnosti koje im nudi prijevoznik, povrata novca (povrata cijene karte) ili preusmjeravanja. Budući da je u sadašnjim okolnostima preusmjeravanje praktički neizvedivo, stvarni je odabir uglavnom između različitih mogućnosti povrata novca.

Povrat pune cijene karte dospijeva u roku od sedam dana od zahtjeva putnika u zračnom prijevozu, pomorskom prijevozu i prijevozu unutarnjim plovnim putovima, 14 dana od davanja ponude ili primitka zahtjeva u autobusnom prijevozu te mjesec dana od podnošenja zahtjeva u željezničkom prijevozu.

Vijesti

Uhapsene tri osobe: Za dvije godine iz bankomata u BiH ukrali 159.000 KM

Policijski službenici PU Doboj, zajedno sa policijskim službenicima MUP-a RS i Federalnog MUP-a, na području Sarajeva, uhitili su osobe E.M. i O.M. iz Sarajeva...

Počinje izgradnja restorana na lokalitetu budućeg sportsko-rekreativnog centra na Majevici

Danas je u prostorijama Turističke zajednice Srebrenik upriličeno potpisivanje ugovora o izgradnji poslovno-ugostiteljskog objekta - restorana sa baštom na lokalitetu budućeg sportsko-rekreativnog centra na...

Poslanici u Skupštini Crne Gore nosili “Cvijet Srebrenice”

Poslanici Bošnjačke stranke podijelili su jučer prije početka zasjedanja Skupštine Crne Gore kolegama poslanicima "Cvijet Srebrenice", simbol genocida u Srebrenici. “Cvijet Srebrenice” nosili su svi poslanici opozicije,...

Stay Connected

21,934FansLike
2,765FollowersFollow
17,700SubscribersSubscribe

Zadnje objave