Šta donosi nova naredba za ugostiteljske objekte u TK

0
141

Krizni štab Ministarstva zdravstva Tuzlanskog kantona donio je novu naredbu za ugostiteljske objekte.

Ovom Naredbom definišu se specifične mjere za ugostiteljske objekte:

-Obavezno je pridržavati se preporuka Zavoda za javno zdravstvo F BiH koje se tiču maksimalnog broja osoba u zatvorenim (do 50 osoba), i otvorenim (do 100 osoba) prostorima, a sve uz obavezno provođenje higijensko-epidemioloških mjera.

-Provoditi pojačanemjerehigijene i sanitacije. Obavezno je redovno čistiti prostorije sa standardnim deterdžentom, a potom dezinficirati, najmanje dva puta dnevno i nakon svakog prljanja. Predmete kao što su šteke, prekidači za svjetlo, rukohvati, ograde i sl. što češće dezinficirati u toku dana.

-Osigurati provjetravanja prostorija, mehaničkom ili prirodnom ventilacijom. Povesti računa o ispravnosti i higijeni pogona za mehaničku ventilaciju/grijanje i klimatizaciju.

-Na ulazima i na više mjesta u zavisnosti od površine prostora postaviti sredstvo za dezinfekciju sa uputstvom za korištenje tako da bude dostupno uposlenicima i mušterijama.

-Uputstva o ograničenjima i mjerama moraju biti postavljenana vidljiva mjesta.

-Preferirati upotrebu vanjskih prostora za sjedenje, kao što su bašte, terase, otvoreni paviljoni i sl. Vanjski prostori mogu biti natkriveni.

-Stolovi moraju biti tako raspoređeni da je udaljenost između njih najmanje 3 metra od ivice do ivice stola, što u praksi znači razmak između grupa gostiju od 2 m, zbog upotrebe stolica. Mora se obezbjediti da je udaljenost osoba koje sjede za istim stolom najmanje 1m, u skladu sa tim ograničiti broj stolica za stolovima u zavisnosti od veličine stola.

-Traži se od svih gradskih/općinskih uprava da, ukoliko već nisu, bez posebne procedure i dodatne naknade, omoguće korištenje javnih površina (izuzev zelenih i pješačkih staza) vlasnicima ugostiteljskih objekata, sa ciljem omogućavanja realizacije socijalne distance u istim.

-Nije dozvoljeno stajanje za šankovima.

-Osoblje mora konstantno nositi zaštitnu masku na radnom mjestu.

-Gosti moraju nositi masku prilikom kretanja, (ulazak, izlazak, odlazak u toalet, plaćanje, preuzimanje narudžbe),a iz praktičnih razloga maske ne moraju nositi dok sjede za stolovima.

-Ne preporučuje se bilo kakav vid samousluživanja sa zajedničkih stolova (salate, escajg, začini, ulje, kečap). Escajg treba da se donese zamotan zajedno sa jelom, a ako dodaci (so, biber, ulje, senf, kečap, sirće i sl) stoje na stolovima, njihove posude treba dezinficirati poslije svake mušterije.

-Nakon svake mušterije obavezno jedezinficirati stolove.

-Naplatu vršiti za stolom.

-Uposlenike koji razviju simptome kao što su kašalj, povišena tjelesna temperatura, bol u grlu, uputiti da ne dolaze na posao nego da se obrate svom ljekaru.

-Organizaciju svih društvenih događaja (svadbe, rođendani, seminari, koncerti, promocije itd.) organizovati u skladu sa preporukama Zavoda za javno zdravstvo FBiH.

Za nadzor izvršenja ove Naredbe zadužuju se vlasnici ugostiteljskih objekata, Kantonalna uprava za inspekcijske poslove, gradski/općinski inspektori, MUP TK i Uprava policije.

Zadužuju se Kantonalna uprava za inspekcijske poslove, gradski/općinski inspektori, MUP TK i Uprava policije da Kriznom štabu Ministarstva zdravstva dostavljaju sedmični izvještaj o poduzetim aktivnostima iz ove Naredbe na e-mail: minzdr@tk.kim.ba.

Ova Naredba stupa na snagu danom donošenja, a primjenjuje se od 10.08.2020. godine.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime