Novi udžbenik iz biologije uči osnovce u Srbiji da mogu sami birati kojeg su roda

0

U nastavnom programu za osnovne škole u Srbiji koriste se novi udžbenici iz biologije za 8. razred izdavačke kuće “Klett” u kojima se uči o rodnoj neutralnosti, odnosno da ljudi imaju pravo sami izabrati kojeg roda će biti.

Termini “rod” i “pol” se u društvu često koriste kao sinonimi međutim postoji razlika. Pol označava anatomsku strukturu dok se rod odnosi na očekivana, nametnuta ili usvojena društvena ponašanja polova. Prema tome, u srbijanskoj knjizi za osnovce se razjašnjava razlika i uči da djeca mogu birati kojeg će roda biti.

Lekcija koja je bila sporna nekim roditeljima i profesorima i o kojoj piše srbijanska javnost zove se “Polni i rodni identitet”. U njoj djeca uče da postoji muški i ženski pol te međupolne osobe, odnosno u drugom dijelu, koji objašnjava rodni identitet, navodi se da postoje osobe muškog i ženskog roda, transrodne osobe i rodno neutralne osobe.

Zaključak kaže da se rod i pol ne moraju nužno poklapati kod svake osobe te da svi imamo pravo shvatiti kako se osjećamo. Drugim riječima, ukoliko ste rođeni kao dječak ili djevojčica, to ne znači nužno da morate i ostati dječak ili djevojčica ukoliko se tako ne osjećate.

“S vremenom svako od nas razvija svoj osjećaj pripadnosti muškom ili ženskom rodu, to jest rodni identitet, a rod i pol ne moraju se nužno poklapati kod svake osobe”, piše u lekciji.

Osim toga, napisani su i neki savjeti koji su zasmetali roditeljima, a pojedini profesori su za srbijanske medija čak kazali da će preskakati ovu lekciju.

“Adolescencija je vrijeme u kome sebi treba dati vremena i sasvim je u redu ako si zbunjen/a, ako se još ne pronalaziš. Proći će još nekoliko godina dok ne uspiješ sebi da razjasniš šta zaista želiš i šta osjećaš. Zato treba da razgovaraš sa nekim starijim i iskusnijim… Psiholog je dobar izbor”, stoji u knjizi.

Srbijansko društvo, ali i balkansko u cjelini je izrazito osjetljivo kada je riječ o transrodnim osobama. Ove osobe, kao i one homoseksualne orjentacije, društvo često odbacuje i targetira kao abnormalno, a negodovanje zbog edukacije o važnim temama iz biologije, dovoljno govori da ne želimo biti tolerantno društvo s razumijevanjem drugačijeg.

Klix

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here