Vlada Federacije BiH je, na jučerašnjoj sjednici u Sarajevu, utvrdila i u parlamentarnu proceduru po skraćenom postupku uputila Prijedlog zakona o dopuni Zakona o prostornom planiranju i korištenju zemljišta na razini FBiH, kojim je u jednom članku detaljnije propisan postupak izdavanja odobrenja iz nadležnosti Federalnog ministarstva prostornog uređenja za građenje za magistralne ceste i željezničke pruge i objekte.

Kako je u bivšoj državi, pri izgradnji ovih objekata, rijetko vođen postupak rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, a u zemljišnim knjigama nije vođena stvarna evidencija o vlasništvu zemljišta, na tim osnovama je teško utvrditi pravo gradnje.

Dopuna Zakona je utvrđena i upućena u parlamentarnu proceduru nakon što je Federalna vlada podržala inicijativu za osiguranje kreditnih sredstava međunarodnih financijskih institucija u iznosu do 150 milijuna eura, uključujući ukupno 103,38 milijuna eura od Svjetske banke i Europske investicijske banke, za financiranje projekata modernizacije cestovnog sektora FBiH. Projekat se sastoji od nekoliko malih i srednje velikih investicija.

Riječ je o završetku izgradnje magistralne ceste M 17.3 Neum – Stolac (ukupne dužine 32,9 km), izgradnji trećih traka za spora vozila (ukupne dužine 40 km na osam dionica magistralnih cesta), rekonstrukciji kolovozne konstrukcije i korekciji osovine (ukupno 18 km na pet dionica magistralnih cesta), rekonstrukciji tri tunela (ukupne dužine 1,86 km) i sedam mostova (ukupne dužine 0,55 km), kao i devet raskrižja na magistralnim cestama klasificiranih kao „crne točke“.

Kako bi projekti mogli biti realizirani, ne čekajući procese utvrđivanja prava građenja koji bi, možda, trajali i više godina, dopuna Zakona omogućuje jednostavnije procedure za izdavanje odobrenja za rekonstrukciju magistralnih cesta i objekata na njima, zaključeno je na sjednici Vlade FBiH.