Novčana naknada za nezaposlene u TK dostupna je uz jasno definisane korake. Saznajte kako da ostvarite ovo pravo i koji su uslovi.
Služba za zapošljavanje Tuzlanskog kantona donijela je Instrukciju koja precizno uređuje postupak ostvarivanja prava na novčanu naknadu za vrijeme nezaposlenosti. Ovaj dokument omogućava nezaposlenim osobama da na jasan i pravno utemeljen način pristupe sistemu pomoći koji im pripada, uz navođenje tačnih koraka, potrebne dokumentacije i procedura.
Kako do novčane naknade?
Pravo na novčanu naknadu mogu ostvariti osobe koje imaju prebivalište ili boravište na području Tuzlanskog kantona.
Jedan od najvažnijih koraka u procesu ostvarivanja prava na novčanu naknadu za vrijeme nezaposlenosti odnosi se na kompletiranje zahtjeva i dostavu predmeta nadležnom odjeljenju. Zahtjev se podnosi mjesno nadležnoj službi za zapošljavanje, uz dostavljanje potrebnih dokaza, među kojima su najvažniji dokument o prestanku radnog odnosa, uvjerenje o stažu i potvrda o otvorenom bankovnom računu.
Nakon što nezaposlena osoba podnese svoj zahtjev sa pratećom dokumentacijom, stručni saradnik – savjetodavac iz nadležnog biroa dužan je provesti temeljitu obradu. U tu svrhu, po službenoj dužnosti, u omot predmeta stavlja popunjen obrazac „Izvod podataka o radnom stažu“ i, u posebnim slučajevima, kopiju radne knjižice – naročito kada je riječ o osobama koje su radni staž ostvarivale kod stranih osiguravatelja. Ove podatke mora potvrditi i šef biroa, čime se dodatno osigurava njihova tačnost i zakonitost obrade.
Uz to, obavezno se prilaže i uvjerenje biroa o statusu nezaposlene osobe, izdato na osnovu zvanične evidencije. Nakon kompletiranja dokumentacije, predmet se skenira i putem DMS aplikacije elektronski dostavlja Odjeljenju za materijalnu i socijalnu sigurnost nezaposlenih osoba, dok se fizička dokumentacija šalje poštom, najkasnije sljedeći radni dan.
Koji je sljedeći korak?
Sljedeća faza započinje automatskom dodjelom predmeta stručnom saradniku koji odlučuje o pravu na novčanu naknadu. On samostalno utvrđuje sve relevantne činjenice, primjenjuje zakonske odredbe i ocjenjuje svaki dokaz zasebno i u cjelini. U slučaju da podnosilac zahtjeva nije dostavio potpunu dokumentaciju, ostavlja mu se rok od osam dana da je dopuni. Ipak, ukoliko i nakon isteka tog roka dokumentacija ne bude kompletirana, postupak se nastavlja na osnovu dostupnih činjenica.
Nakon što se donese nacrt rješenja, ono se šalje šefu odjeljenja ili rukovodiocu sektora na provjeru. Ako je rješenje zakonito i pravilno sastavljeno, potvrđuje se putem aplikacije, a potom i potpisuje. U suprotnom, vraća se na doradu uz konkretne upute za dopunu ili ispravku.
Konačno, po okončanju postupka, direktor Službe izdaje zvanično rješenje, a korisnik ima pravo žalbe Federalnom zavodu za zapošljavanje. Svaka žalba se evidentira i prati u sistemu, čime se osigurava transparentnost i odgovornost u ovom izuzetno osjetljivom administrativnom procesu.
Ova naknada prestaje u slučajevima kada nezaposlena osoba pronađe posao, odbije ponuđeno zaposlenje ili se ne javlja redovno birou. U tim slučajevima služba automatski pokreće proceduru prestanka prava, a korisnici su dužni vratiti eventualne iznose koje su primili bez osnova.