Srijeda, 28 Februara, 2024

17.05. – Svjetski dan telekomunikacija i informacionog društva.

-“IKT Asocijacija Vanjskotrgovinske/Spoljnotrgovinske komore Bosne i Hercegovine petu godinu za redom obilježava 17.05. – Svjetski dan telekomunikacija i informacionog društva. Trenutna epidemiološka situacija, kao i zabrana većih okupljanja, dovela nas je i ove godine u situaciju da se medijima obratimo saopštenjem povodom obilježavanja ovog dana”, saopštili su iz VTK BiH.
Svjetski dan telekomunikacija i informacionog društva obilježava se 17. maja, na godišnjicu potpisivanja Prve međunarodne telegrafske konvencije 1865. godine, i na dan formiranja Međunarodne unije za telekomunikacije (ITU) u Parizu.

Cilj obilježavanja Dana telekomunikacija i informacionog društva u svijetu jeste afirmacija informaciono-komunikacionih tehnologija, s obzirom na značaj koji ove tehnologije imaju u savremenom društvu.

Svake godine, Međunarodna unija za telekomunikacije bira aktuelnu temu kojom se obilježava ovaj značajan datum. Budući da je pandemijska kriza izazvana virusom COVID-19 ne samo istakla bitnu ulogu informacionih i telekomunikacionih tehnologija za uspješno funcionisanje društava u cjelini, već je u prvi plan iznijela zapanjujuće digitalne nejednakosti između i unutar zemalja. Tema ovogodišnjeg obilježavanja Svjetskog dana telekomunikacija i informacionog društva nosi naziv “Ubrzavanje digitalne transformacije u izazovnim vremenima”.
U protekloj godini je pred informatičke i telekomunikacione kompanije i u našoj zemlji postavljen ogroman izazov. Pokazana je spremnost da se odgovori na sve zahtjeve korisnika u veoma kratkom roku, te da se u okviru društveno odgovornog poslovanja pruži podrška svim važnim sistemima koji su zbog pojave pandemije doživjeli veliki pritisak, prvenstveno zdravstvenom i obrazovnom sistemu, ali i svim ostalim kategorijama društva kojima je podrška bila potrebna, te se na najjasniji način pokazalo koliki je značaj IKT sektora u zajednici.
Upravo prethodna godina učinila je vidljivijom potrebu za kontinuiranim ulaganjem u razvoj modernih tehnologija i razvoj digitalnih servisa, kao i potrebu za kvalitetnim internet konekcijama, u šta telekom kompanije i ulažu znatna sredstva konstantno godinama unazad. Pandemija virusa korona, svakako je dodatno ubrzala proces digitalne transformacije u BiH, te samim tim postavila i dodatne zahtjeve pred IKT kompanije koje su nosioci ove vrste tehnoloških promjena modernog doba.

Dakle, osim obaveze pružanja najsavremenijih, pouzdanih i kvalitetnih usluga svojim korisnicima, zadatak telekoma je da obezbijedi stabilnu i kvalitetnu infrastrukturu za digitalizaciju privrede, a to podrazumijeva ulaganje u optičku pristupnu mrežu, razvoj infrastrukture za mobilne mreže kao preduslov za razvoj IoT aplikacija, te razvoju naprednih cloud servisa, IKT rješenja i uopšte promociju tehnoloških inovacija. Svakako, vrijeme izazova je i vrijeme u kojem bi se moralo ubrzati donošenje novih zakona i standarda iz oblasti informacionih tehnologija kao i definisanje strateških partnerstava.

Saradnja sa vodećim poslovnim subjektima u oblasti IKT, garancija je uspjeha i institucionalne i sistemske podrške malim i srednjim preduzećima, inovativnim idejama i kreativnim rješenjima koja treba povezati i na taj način stvoriti bazu znanja i praktičnih iskustava koji će služiti transformaciji naše privrede i boljim uslovima za razvoj društva znanja i novih vještina koje bi omogućile brži privredni i društveni napredak.

Zahvaljujući prilagodljivosti IKT sektora brzim promjenama kakve se na ovom polju dešavaju u posljednjim decenijama, ovaj sektor u BiH je spreman da svojim korisnicima i cjelokupnoj zajednici obezbijedi sve pogodnosti koje nude moderne tehnologije, čineći tako život kvalitetnijim, lakšim i boljim i što je najbitnije, svima dostupnim.

VIJESTI

Najnovije vijesti