Utorak, 11 Novembra, 2025

Kampanja „Upoznaj svoja prava“: Jačanje svijesti potrošača i odgovornosti trgovaca u TK

Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona pokrenulo je informativno-edukativnu kampanju „Upoznaj svoja prava“, s ciljem jačanja svijesti građana o značaju zaštite potrošača i dosljednoj primjeni Zakona o zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini. Kampanja se provodi u saradnji s partnerskim institucijama, udruženjima potrošača i stručnim tijelima koja se bave praćenjem poštivanja potrošačkih prava na području kantona.
Cilj kampanje je povećati informisanost građana o njihovim zakonskim pravima prilikom kupovine proizvoda i korištenja usluga, ali i podstaći trgovce i pružaoce usluga da dosljedno poštuju zakonske odredbe i razvijaju fer odnos prema kupcima. U fokusu kampanje su najčešći problemi potrošača, uključujući neispravne proizvode, neisporučenu robu, online prevare, nepoštene reklamne poruke, nejasne ugovorne obaveze i nedovoljnu dostupnost informacija o načinu ostvarivanja prava.

Prema podacima organizacija za zaštitu potrošača, jedan od tri potrošača u Bosni i Hercegovini imao je loše iskustvo prilikom kupovine proizvoda ili korištenja usluga. Najčešće prijave odnose se na situacije u kojima potrošači nisu uspjeli ostvariti pravo na reklamaciju, povrat novca ili zamjenu proizvoda, kao i na slučajeve u kojima nisu bili dovoljno informisani o svojim pravima. Ovi podaci ukazuju na potrebu da se kroz institucionalnu saradnju, edukaciju i komunikacijske aktivnosti ojača povjerenje između potrošača i trgovaca.

Kampanja „Upoznaj svoja prava“ osmišljena je kao kombinacija informativnih materijala, javnih aktivnosti i stručnih diskusija koje za cilj imaju približiti zakon građanima na jednostavan i razumljiv način. Kroz jasno definisane poruke, kampanja podstiče građane da se informišu, postavljaju pitanja i aktivno traže zaštitu kada smatraju da su njihova prava ugrožena.

Slogan kampanje – „Prava potrošača nisu izbor – već obaveza“ – podsjeća da zakonske obaveze trgovaca nisu stvar dobre volje, nego pravila koja štite i kupce i tržište. Odgovorna trgovina ne temelji se samo na prodaji, već i na povjerenju, transparentnosti i poštivanju zakonskih normi koje garantuju sigurnost kupovine.

Jedan od ključnih segmenata kampanje je okrugli sto na temu „Primjena Zakona o zaštiti potrošača u praksi – izazovi i preporuke za trgovce i institucije“, koji će se održati u četvrtak, 13. novembra. Okrugli sto će okupiti predstavnike relevantnih institucija, udruženja potrošača, inspekcijskih organa, trgovaca i drugih zainteresovanih strana s ciljem razmjene iskustava i definisanja konkretnih preporuka za unapređenje zaštite potrošača.

Učesnici će razgovarati o najčešćim izazovima u provođenju zakona, načinima rješavanja pritužbi potrošača, boljoj komunikaciji između inspekcijskih organa i trgovaca, te o potrebi jačanja svijesti potrošača kroz obrazovne i medijske programe. Također, poseban naglasak bit će stavljen na oblast online kupovine, gdje se sve češće javljaju problemi s neispravnim, pogrešno isporučenim ili lažno oglašenim proizvodima.

Udruženja potrošača koja učestvuju u kampanji naglašavaju da je ključna prepreka u ostvarivanju potrošačkih prava – nedostatak informacija. Mnogi građani, posebno starije osobe ili stanovnici ruralnih područja, nisu upoznati s procedurama za podnošenje pritužbi ili mogućnostima povrata robe. Kroz ovu kampanju planirano je distribuiranje edukativnih materijala, te organizacija radionica i direktnih savjetovanja građana na terenu.

Kampanja „Upoznaj svoja prava“ usmjerena je i prema mladima, koji sve češće kupuju online i koriste digitalne platforme. Edukacija o sigurnoj online kupovini, prepoznavanju lažnih ponuda i pravilima reklamacije posebno je važna u digitalnom okruženju koje se brzo mijenja.

Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja TK poziva sve građane da se informišu o svojim potrošačkim pravima i da ne oklijevaju prijaviti svaku nepravilnost, nepoštenu praksu ili povredu zakona. Građani se mogu obratiti putem telefona 035 257-261, gdje mogu dobiti savjet i podršku u vezi s konkretnim slučajevima.

„Svaka prijava građana doprinosi jačanju sistema zaštite potrošača. Naša dužnost kao institucija je da reagujemo, a dužnost svakog građanina je da se ne pomiri s nepravdom. Samo zajedno možemo graditi odgovorno društvo u kojem se poštuju zakoni i prava svakog potrošača“, poručili su iz Ministarstva.

Kampanja je dio šireg programa aktivnosti Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja TK na unapređenju zaštite potrošača i stvaranju sigurnog i transparentnog tržišnog okruženja. Realizacija aktivnosti planirana je tokom narednih sedmica, a rezultati kampanje bit će predstavljeni javnosti kroz izvještaje i zaključke s okruglog stola.

Zaključno, kampanja „Upoznaj svoja prava“ predstavlja važan korak ka stvaranju informisanijeg, sigurnijeg i odgovornijeg potrošačkog društva. Kroz partnerski rad institucija, udruženja i privrednih subjekata, Tuzlanski kanton nastavlja biti primjer proaktivnog pristupa u zaštiti prava građana.

Za više informacija i prijave slučajeva građani se mogu obratiti na broj telefona 035 257-261.
Prava potrošača nisu izbor – već obaveza.

RTV TK

VIJESTI

Najnovije vijesti