Srijeda, 24 Jula, 2024

Ko stoji iza napitka Prime: Muljator koji zarađuje milione

Nakon što je Slovenija zabranila energetski napitak Prime, isto je učinila i Hrvatska, a tamošnji ministar zdravstva Vili Beroš rekao je da je tražio hitno ograničavanje konzumiranja Primea za djecu.

Iako su oba pića i u Americi (gdje Prime ima 200 mg kofeina) i u ostatku svijeta (gdje ima 140 mg) reklamirana kao pića za osobe starije od 18 godina, mnogi zamjeraju to što je ambalaža Primea preslična drugoj liniji pića, Prime Hydration, koja je dostupna mlađima od 18 godina. Osim toga, energetski napitak sadrži i L-teanin koji nije dopušten u EU.

– Mi smo u prvom redu kompanija usredotočena na društvene mreže. Dobra stvar vezana za društvene mreže su podaci, a podaci su ti da je 90 posto moje publike iznad 18 godina – rekao je za ABC News Logan Paul, YouTube zvijezda i jedan od tvoraca ovog brenda.

Kako je dodao, konzumacija kofeina nije preporučena za djecu ni bilo koga ispod 18 godina.

– To je standard u industriji, a ne nešto što je vezano za Prime. Ljudi trebaju biti pametni oko toga što unose u svoja tijela – naveo je.

Logan Paul nedavno je objavio da su on i influencer KSI, s koji je pokrenuo ovaj projekt, na Primeu do sada zaradili milijardu i 200 miliona dolara.

I dok je ovo samo po sebi tek umjereno zanimljiva priča jer bi Prime od samog starta trebao biti u identičnoj kategoriji kao i ostala energetska pića, njegovi ostali nepromišljeni potezi i mutni poslovi cijeloj priči daju dodatnu dimenziju. Pogotovo u slučaju kad se radi o prehrambenim proizvodima do kojih mogu doći i djeca koja postaju konzumenti čak i ako, možda, i nisu ciljana publika reklamne kampanje.

Ko je Logan Paul?

Za one koji možda ne znaju, Logan Alexander Paul je 28-godišnja YouTube zvijezda, a 2017., 2018. i 2021. je proglašen najbolje plaćenim youtuberom. S preko 90 miliona sljedbenika na raznim platformama, Paul je jedna od najprepoznatljivijih faca u svijetu.

Karijeru je 2013. započeo na kasnije ugašenom Vineu, a iste godine aktivno je krenuo i s objavama na YouTubeu gdje je skupio gotovo 24 miliona sljedbenika i preko šest milijardi pregleda.

Paul je ujedno i jedan od onih youtubera koji su slavu stekli svojom spremnošću da učini sve za gledanost što ga je učinilo jednom od najgledanijih, ali ujedno i najomraženijih osoba na toj platformi. I daleko od toga da je jedini ili najgori, ali s godinama je postao nešto kao zaštitno lice klasičnih “YouTube šupaka” kojih je danas toliko da se svi stapaju u jednu bezličnu masu negativnosti.

Njegovi “skandali” klasično su nepromišljeno ponašanje i previše ih je da bismo ih pobrojali, ali ovo su neki od njegovih “najvećih hitova”:

Zlostavljanje uginulih životinja

Niko ne zna gdje je nabavio mrtve štakore, ali to je manje bitno. Ono što je bitnije je da je Paul, u nastojanjima da se “vrati u velikom stilu”, odlučio šokerom mrcvariti mrtve štakore što se nije svidjelo ni YouTubeu ni Googleu koji su isključili oglašavanje na njegovom kanalu i odlučili pažljivije pratiti sadržaj koji dijele njihove najveće zvijezde.

Divljanje u inostranstvu

Logan i njegov brat Jake uspiju napraviti cirkus bilo gdje se pojavili, a osim Japana gdje su servirali svoj najveći hit, bilo je tu i putovanje u Veneciju i Rim. Odlučili su dronom nadlijetati Koloseum, zbog čega su privedeni, a od toga su, očekivano, napravili online cirkus.

Lažirao je vlastitu smrt

Kao i većina najgorih youtubera, Logan je odlučio iskoristiti naivnost svojih najmlađih fanova tako što je lažirao vlastito ubistvo. Ideja je bila da lažira provalu tokom koje je upucan, a na kraju je dramatično otkrio da se radi o jednoj velikoj “šali”.

Video iz Japana

I za kraj, njegov najveći YouTube hit je posjeta šumi Aokigahara koju lokalno stanovništvo naziva “šumom suicida” jer je mjesto na kojem velik broj samoubica dolazi skončati svoj život. Tokom posjete, Logan i njegovi prijatelji naišli su na leš muškarca koji je visio na drvetu, snimali su ga, smijali se i video objavili na YouTubeu.

Logan se neiskreno izvinio i premda je to bilo više nego dovoljno (možda čak i nepotrebno) za profil fanova, mnogi mu to nikada nisu oprostili jer je ovim potezom zacementirao status jednog od najomraženijih youtubera.

Međutim, ovo su sve stvari koje će zasmetati autsajderima, medijima i njegovim kritičarima, ali ne nužno i fanovima za koje Logan ne može učiniti ništa pogrešno. Na stranu njegove agresivne promotivne kampanje u sklopu kojih fanovima prodaje bilo koji od svojih brojnih proizvoda.

Slagali se s pristupom ili ne, radi se o legitimnoj prodaji “mercha” što je u konačnici i poenta svih tih kanala. Svi prodaju nešto i to je jednostavno priroda online postojanja većine influencera i tvoraca online sadržaja.

Na kraju krajeva, to je ono što Paul radi. Radilo se o njegovim bokserskim mečevima, dokumentarcu o ravnoj Zemlji ili kečerskim poduhvatima, Logan Paul zna što njegova publika želi i daje im upravo to.

Muljator i lažnjak

Međutim, krajem prošle godine youtuber Stephen Findeisen, poznatiji kao Coffeezilla, koji se i inače bavi razotkrivanjem muljaža, posebno onih povezanih s kriptovalutama, u trodijelnom se dokumentarcu pozabavio Loganovom NFT igrom nazvanom CryptoZoo. Igra je od samog početka naišla na talas kritika. Od onih koji su se sprdali sa Paulom jer se u igri koriste stock fotke životinja, do onih koji su ga otvoreno kritikovali jer igru prodaje i klincima.

Ono čime se pozabavio Coffeezilla je muljaža s kriptovalutama, lažno pumpanje vrijednosti i milioni dolara koje su izvukli od investitora da bi na kraju servirali igru koja jednostavno ne radi.

Naravno, Logan Paul nedugo nakon toga objavio je video u kojem značajno (i u samo sedam minuta) neuvjerljivo pokušava prikazati Coffeezillu kao osobu koja zlonamjerno izvrće činjenice i koristi ga kako bi podigao gledanost svog kanala. Osim što ni u jednom trenutku nije preuzeo odgovornost za svoje propuste i krivnju je svaljivao na članove svog tima koji su se pokazali kao prevaranti, zaprijetio je Findeisenu tužbom. Od tužbe, očekivano, nije bilo ništa, ali još bitnije, nije bilo ništa ni od informacija vezanih za katastrofu zvanu CryptoZoo.

Paul je sedmominutni video naknadno izbrisao, ispričao se na Twitteru i obećao da će vratiti 1,3 miliona vlasnicima spornih NFT-ova. Još jednom očekivano, niko od oštećenih još uvijek nije dobio ni centa.

Svi brane, Logan Paul zarađuje milijarde

Što se pak Primea tiče, to je još jedan od Paulovih poslova koji je donio golemu zaradu, ali doslovno nailazi na probleme gdje god se pojavi.

Australija je zabranila prodaju Primea u školama jer predstavlja zdravstveni rizik svima mlađim od 15 godina, trudnicama, dojiljama te se ne smije koristiti bez ljekarskog nadzora, a neki su ga nutricionisti nazvali proizvodom koji “stvara ovisnost”.

Kanada takođe ima problema s ogromnom količinom kofeina, Danska je povukla proizvod s polica i dopustila samo Prime Hydration, ali uz uslov da se sastojci prilagode državnim standardima. Nizozemska, Novi Zeland, Slovenija i Južna Afrika zabranili su prodaju Primea, a u SAD-u je na udaru kritika zbog sulude količine kofeina zbog čega se svima sugeriše da ovo piće ne konzumiraju.

I naravno da se u jednom trenutku morate zapitati ko su uopšte ljudi koji bi dopustili da im djeca konzumiraju lijekove, dodatke hrani ili napitke iza kojih stoje influenceri, youtuberi i bezveznjaci s interneta, ali nažalost, to je svijet u kojem živimo. Podcasteri, influenceri i glumice poput Gwyneth Paltrow masovno promovišu ili prodaju sumnjive, a ponekad i neopisivo štetne ideje i proizvode.

Ljudi na internetu imaju moć koju ne bi smjeli imati, ali isto tako, povodljivi i glupi ljudi su savršene mušterije, navodi Index.

Stoga, nimalo ne čudi da je u istu igru ušao i Logan Paul koji će s još manje odgovornosti ući u prodaju nečega s čijom je štetnosti, u najboljem slučaju, ili neupoznat ili je pak nedovoljno zainteresovan da to promijeni ili da se time uopšte pozabavi na adekvatan način.

I budimo realni, njemu je ovo samo jedan od nebrojenih poslovnih poteza, a kad se pojavi vijest o štetnosti ili neko ozbiljno nastrada, neiskreno će se ispričati, pronaći nešto novo i nastaviti kao da se ništa nije dogodilo.

BIZNISINFO.BA

VIJESTI

Najnovije vijesti