Predstavnici vodećih transportnih asocijacija regiona Zapadnog Balkana u Bijeljini su održali regionalni samit na kojem je jednoglasno usvojen zaključak o zajedničkim i koordiniranim protestima i blokadama 16. juna širom regiona.
Kako je navedeno, ako u narednim danima ne dobiju pismenu potvrdu o prihvatanju ispravnog tumačenja AETR-a (Evropski sporazum o radu posade na vozilima koja obavljaju međunarodne drumske prevoze), te zaštitu vozača u skladu sa međunarodnim pravom, blokade će početi u istom trenutku u svim zemljama Zapadnog Balkana – BiH, Srbiji, Crnoj Gori, Kosovu, Sjevernoj Makedoniji i Albaniji.
Zajednička akcija
– Planirana je zajednička i koordinisana akcija sa preko 300.000 transportnih jedinica, kojom će se blokirati svi pravci snabdijevanja ka i iz EU – uzvodno i nizvodno. Transportne kompanije iz WB6 nisu migranti, već najodgovorniji poreski obveznici svojih država – saopćeno je iz asocijacije prijevoznika u BiH Konzorcijum Logistika BiH.
Učesnici su podržali inicijativu Ministarstva komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine i zajednički institucionalni nastup ka EU kako bi se spriječila daljnja diskriminacija vozača iz zemalja Zapadnog Balkana i osiguralo poštovanje međunarodnog prava. Podsjećaju da je AETR sporazum međunarodni ugovor koji je stariji i pravno jači od bilateralnih sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju i šengenskih pravila boravka. AETR jasno definira dnevni i sedmični odmor, vrijeme vožnje i odmora, utovara i istovara, kao i upotrebu digitalnog tahografa kao zvaničnog dokaza aktivnosti vozača.
Nema kršenja režima
– 2.160 sati je 90 dana. Uz pravilno očitavanje iz pametnog tahografa druge generacije, vozači dokazivo ne krše režim 90/180 dana, jer su u statusu radno angažovanih lica – ne turista, azilanata ili migranata – zaključeno je.
Prijevoznici zahtjevaju da njihove države do 16. juna obavijeste sve relevantne institucije EU da vozači iz BiH i regiona imaju ugovor o radu, licencu, dozvole i tahografske kartice, da nisu migranti, već profesionalci koji održavaju međunarodne lance snabdijevanja, da su njihove aktivnosti u potpunom skladu sa AETR režimom, koji mora imati prednost u tumačenju boravka nad šengenskim pravilima, te da obustave diskriminatorsko tumačenje boravka profesionalnih vozača u EU.
Avaz