Porezna uprava Federacije BiH (PU FBiH) obavijestila je porezne obveznike da je od 5. januara 2026. godine obavezno podnošenje poreznih prijava elektronskim putem uz upotrebu kvalifikovane elektronske potvrde (KEP).
Za e-poslovanje s Poreznom upravom neophodno je pribaviti KEP od ovlaštenih ovjeritelja, a trenutno su prihvatljive samo potvrde kompanija Halcom d.d. Ljubljana i JP BH Pošta d.o.o. Sarajevo, koje se plaćaju. Besplatni KEP-ovi koje izdaju IDDEEA i Uprava za indirektno oporezivanje BiH (UIO) trenutno nisu priznati.
PU FBiH tvrdi da je spremnost za integraciju informacijskih sistema iskazana samo od strane Halcoma i BH Pošte, te da je zbog odlaganja saradnje s državnim institucijama rok za primjenu KEP-a više puta prolongiran. Porezna uprava ističe da ostaje otvorena za nastavak dijaloga s nadležnim institucijama u cilju unapređenja digitalnih procesa.
S druge strane, IDDEEA i UIO kritikuju PU FBiH, tvrdeći da je sistem razvijan tako da favorizuje privatne ovjeritelje i dodatno opterećuje građane i privredu. IDDEEA naglašava da pruža besplatni KEP s međunarodnom eIDAS certifikacijom i zakonskim ovlaštenjima, dok UIO ističe da je već izdala više od 22.000 digitalnih kvalifikovanih potvrda koje se uspješno koriste i u regiji.
UIO dodatno upozorava da PU FBiH nije prilagodila svoj sistem tako da prihvata KEP izdat od strane državnih institucija, a postavlja i pitanje kako Halcom i BH Pošta mogu koristiti JMB fizičkih lica na svojim potvrdama i imaju li pozitivno mišljenje Agencije za zaštitu ličnih podataka BiH.
Porezni obveznici koji još nisu pribavili kvalifikovani elektronski potpis trebaju to učiniti najkasnije do 5. januara 2026. godine, jer nakon tog datuma sistem PU FBiH bit će dostupan isključivo uz KEP.
