Petak, 4 Jula, 2025

Lijepa vijest za putnike: Ryanair povećava dopuštene dimenzije besplatnog ručnog prtljaga

Ryanair povećava dozvoljenu količinu prtljaga ispod sjedišta za 20 posto nakon što je EU predstavila nove prijedloge zakona o većem broju besplatnog prtljaga.

Niskotarifna aviokompanija trenutno dozvoljava putnicima da besplatno nose “ličnu torbu” koja se nalazi ispod sjedišta ispred, obično ručnu torbicu ili mali ruksak.

Maksimalna veličina se povećava sa 40x25x20cm na 40x30x20cm.

Iako je povećanje od samo 5 cm, to znači da će zapremina biti 24 litra umjesto 20 litara – što bi trebalo omogućiti prostor za još nekoliko majica ili pantalona.

Međutim, Ryanair i dalje iza svog glavnog rivala easyJeta, koji dozvoljava dimenzije od 45x36x20cm (32 litra), dok WizzAir već dozvoljava dimenzije od 40x30x20cm.

Ryanair je saopštio da će promjena biti “implementirana u narednim sedmicama, kako se budu prilagođavale veličine aerodromskih prtljaga” – i da će to značiti da će premašiti preporučenu minimalnu veličinu EU.

Prošle sedmice, europski političari su rekli da bi turistima trebalo dozvoliti prtljag minimalnih dimenzija 40x30x15 cm – i, što je ključno, još jedan do 100 cm i težine 7 kg – bez dodatne naknade pored karte.

To bi bila velika promjena jer većina niskotarifnih aviokompanija naplaćuje posebno stavljanje veće torbe u pretinac iznad glave ili u prtljažnik.

Zastupnici Europskog parlamenta su također rekli da bi djeci mlađoj od 12 godina trebalo garantirati besplatno sjedište pored putnika u pratnji i podržali su veću zaštitu za osobe sa smanjenom pokretljivošću osiguravanjem besplatnog putovanja osobe u pratnji.

Naplaćivanje dodatnih usluga je veliki dio poslovnih modela niskotarifnih prijevoznika, tako da ne čudi što su izrazili zabrinutost.

Glasnogovornik Ryanaira je prošle sedmice izjavio: “Europski parlament bi trebao dozvoliti putnicima da odluče koje usluge žele, za koje usluge plaćaju i, što je važno, koje usluge ne žele.”

Iako Velika Britanija više nije članica Europske unije, pravila bi i dalje uticala na britanske putnike jer se odnose na aviokompanije sa sjedištem u EU.

Potpuni prijedlozi – koje je iznio sindikalni odbor za transport – moraju biti izglasani u punom sastavu parlamenta prije nego što postanu zakon.

VIJESTI

BIZNIS vijesti