Prodaja automobila u Evropi je prošle godine porasla, četvrtu godinu zaredom, pri čemu je prvi put u 10 godina premašena cifra od 15 miliona automobila, saopštila je danas Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Registracija novih automobila je porasla za 3,4 odsto u odnosu na 14,6 miliona iz 2016. godine, što znači da je prodaja skočila na najviši nivo od 2007. godine, kada je počeo šestogodišnji pad prodaje, navodi se u saopštenju ACEA, a prenosi agencija AP.
Većina vodećih proizvođača automobila zabilježila je rast, kao i četiri od pet glavnih tržišta. Prodaja je jedino pala u Velikoj Britaniji, i to za šest odsto, kao posljedica glasanja da se napusti Evropska unija.
Italija i Španija, koje su najteže pogođene šestogodišnjom krizom, imale su prošle godine najveći rast, blizu osam odsto, a slijede ekonomski jake zemlje – Francuska s rastom prodaje vozila od gotovo pet odsto i Njemačka s povećanjem od gotovo tri odsto.
Proizvođač PSA Peugeot – Citroen zabilježio je rast prodaje od 28 odsto s više od 1,8 miliona prodatih vozila, zahvaljujući preuzimanju Opela od General motorsa. Volkswagen je ostao broj jedan proizvođač na evropskom tržištu sa skromnim rastom prodaje od 2,3 odsto, odnosno 3,5 miliona vozila.
Među luksuznim proizvođačima automobila, prodaja Alfa Romea skočila je 29 odsto na 85,691 vozila, što je najveći rast u odnosu od bilo koji brend, a podstaknuta je prodajom modela “giulia” i terenca “stelvio”. Prodaja Toyote je porasla 12 odsto ali japanski proizvođač, koji je jedan od vodećih na globalnom tržištu po prodaji, i dalje nije dostigao svoj cilj da ima udio od pet odsto na evropskom tržištu. Toyota je imala rast prodaje od 4,6 odsto prošle godine.